Tredje gången(året) gillt. :)

12 juni 2014

En Svensk Klassiker - Nu eller aldrig!

Kalla det en tidig fyrtioårskris eller nåt men nu är det dags. Jag har pratat om det så många gånger och nu blir det av. Jag ska göra En Svensk Klassiker!

Jag har pratat om att jag vill göra klassikern med någon kompis men det har vara svårt att locka någon att göra denna galenskap med mig. Men inför Tjejvättern (som jag cyklade för första gången i år) kom det till min kännedom att en bekant ska göra klassikern det kommande året. Jag såg min chans att åtminstone ha sällskap i ett av eventen. Den chansen tar jag.  Hon börjar dock med Vätternrundan, den jag kommer avsluta med om allt går som det ska. Lidingöloppet är inget problem, den brukar jag genomföra på egen hand, iaf halva distansen. Skidåkning "slättförs" har jag ingen erfarenhet av, jag brukar åka alpint. Så vi får väl se hur det går. Likaså Vätternrundan, visst jag cyklade Tjejvättern (100 km) i år, men hela Vättern runt är hiskeligt långt - 30 mil!!! - 300 km och man måste sitta på den där obekväma sadeln i typ sjutton timmar. Huuu! Men detta ska jag fixa. Nu eller aldrig.

Jag kommer beta av loppen i denna ordning:
5/7 -14 Vansbrosimningen - 3 km
27/9 -14 Lidingöloppet - 30 km
2/3 -15 Vasaloppet Öppet Spår - 90 km (De andra loppen är fulltecknade)
13/6 -15 Vätternrundan - 300 km

Önska mig lycka till!

PS Jag har sprungit Lidingöloppets tremil en gång förut och då lovade jag mig själv att bara springa hela distansen en gång till och det när jag gör klassikern. I vintras anmälde jag mig till tremilen igen enbart av den orsaken att det var 50-årsjubileum, jag hade inga som helst intentioner på att göra klassikern. Tack vare beslutet att genomföra klassikern kan jag nu hålla mitt löfte. ;)

1 kommentar:

Moder sa...

Lycka till, du min galna dotter! Du är ju en kämpe i alla lägen. Själv orkar jag bara cykla ner till stan, varken springa eller simma eller minst av allt åka längdskidor. Promenerar dock gärna, numera med stavar. Nordic walking.