Tredje gången(året) gillt. :)

19 maj 2018

Med eller utan tryck

Dags för Göteborgsvarvet idag. Det jag sett fram emot och tränat för. Det ska bli roligt. Det brukar vara roligt. Jag har ändå lite oroliga tankar. På expot (där man hämtar nummerlappar) köpte jag mig ett par kompressions "calf sleeves" (återkommer med det svensk namnet). Jag har aldrig haft sådana förut. Är det klokt att springa två mil första gången jag testar dem? Kan det påverka mig negativt? Jag brukar springa utan och det har fungerat bra. Är rädd för att få t ex kramp, som jag annars inte får. Fast testar jag inte får jag aldrig veta. Jag äventyrar min målsättning. Min målsättning är att springa någon minut snabbare än ifjol. Fast vad är väl en bal på slottet... egentligen är årets Göteborgsvarvet bara ett träningspass för den verkliga utmaningen den andra juni.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Samma här med uppvärmning inför 2/6. Fast behöver man uppvärmning när termometern tydligen kommer stå på +28 grader i skuggan den dagen...

Lakritztrollet sa...

Hahaha, nä det känns som slöseri av värdefull energi.